Verhaal van Nancy
[responsivevoice voice=”Dutch Female” buttontext=”Luister naar dit bericht”]
Persoonlijke gegevens
Naam:Nancy
Jouw PlanP Proces
Wat was jouw uitdaging of droom?
Ik zou graag in staat zijn om mijn familie te laten weten of alles oké met me is en waar ik me bevindt. Dit via mijn gsm.
Binnen welk thema past jouw uitdaging of droom?Communicatie
Met wie heb je Plan P gebruikt?
Ikzelf, mijn mama en vijf studenten van de Universiteit Gent
[/responsivevoice] [responsivevoice voice=”Dutch Female” buttontext=”Luister naar dit bericht”]
FASE 1: PROBLEEM BENOEMEN
Gebruikte techniek:
5W1H + Spinnenweb
Wat was de uitkomst van deze stap:
Ik ga graag alleen op stap en vergeet daarbij soms mijn omgeving in te lichten. Ik kan echter niet bellen, omdat ik een gehoorprobleem heb. Ook sms’en is niet mogelijk, doordat ik niet kan lezen en schrijven. Hierdoor is mijn familie vaak ongerust. Bovendien zou ik zelf graag in staat zijn om mijn familie te laten weten of alles oké is en waar ik me bevind.
FASE 2: IDEËEN BEDENKEN
Gebruikte techniek:
Zee van ideeën + Spinnenweb
Welke ideeën herinner je nog?
Hierbij vertrokken we als groep telkens vanuit mijn competenties en mogelijkheden. Ook speelde de groep in op mijn interesse in gezelschapsspelen. Zonder dit te beseffen kwamen we als groep aanvankelijk met ideeën waarvoor technologie een vereiste was.
● Emoticons: waarbij een bepaalde boodschap kan worden weergegeven door een emoticon of door een combinatie van emoticons. Ik ben erg sterk op beeldend vlak, vooral taal vormt een drempel voor me.
● Apps waarmee je je locatie kan doorgeven, o.a. Family Tracker en Snapchat. Ik werk graag met technologie, vooral als het spellen zijn die ik met behulp van technologie kan spelen.
Een koptelefoon die ervoor zorgt dat ik de persoon die belt beter kan horen. Misschien ligt het probleem met bellen aan mijn toestel en niet aan mijn gehoor? Om af te stappen van deze technologische hulpmiddelen stelden we onszelf de vraag: ‘Wat als ik over geen enkele vorm van technologie beschikt?’ Als snel bedachten we volgende ideeën:
● Een prikbord waarbij ik kan aangeven waar ik naartoe ga. Het doel is om een foto te selecteren van de locatie waar ze heen gaat en deze op te hangen, zodat mijn mama telkens weet waar ik ben.
● Een hulpkaart die ze in haar portefeuille kan bewaren en kan afgeven aan een voorbijganger in geval van nood.
[/responsivevoice] [responsivevoice voice=”Dutch Female” buttontext=”Luister naar dit bericht”]
FASE 3: IDEE KIEZEN
Gebruikte techniek:
Goed, Slecht en opgelet + Stipstemmen + Inspirerende beelden
Welk idee hebben jullie gekozen?
Hierbij vertrokken we als groep telkens vanuit mijn competenties en mogelijkheden. Ook speelde de groep in op mijn interesse in gezelschapsspelen. Zonder dit te beseffen kwamen we als groep aanvankelijk met ideeën waarvoor technologie een vereiste was.
● Emoticons: waarbij een bepaalde boodschap kan worden weergegeven door een emoticon of door een combinatie van emoticons. Ik ben erg sterk op beeldend vlak, vooral taal vormt een drempel voor me.
● Apps waarmee je je locatie kan doorgeven, o.a. Family Tracker en Snapchat. Ik werk graag met technologie, vooral als het spellen zijn die ik met behulp van technologie kan spelen.
Een koptelefoon die ervoor zorgt dat ik de persoon die belt beter kan horen. Misschien ligt het probleem met bellen aan mijn toestel en niet aan mijn gehoor? Om af te stappen van deze technologische hulpmiddelen stelden we onszelf de vraag: ‘Wat als ik over geen enkele vorm van technologie beschikt?’ Als snel bedachten we volgende ideeën:
● Een prikbord waarbij ik kan aangeven waar ik naartoe ga. Het doel is om een foto te selecteren van de locatie waar ze heen gaat en deze op te hangen, zodat mijn mama telkens weet waar ik ben.
● Een hulpkaart die ze in haar portefeuille kan bewaren en kan afgeven aan een voorbijganger in geval van nood.
[/responsivevoice]
[responsivevoice voice=”Dutch Female” buttontext=”Luister naar dit bericht”]FASE 4: IDEE VOORSTELLEN
Gebruikte techniek:
Spelbord
Hoe ben je aan de slag gegaan met dit idee?
Van zodra ik beslist had met welke ideeën ik aan de slag wou, overlegde ik samen mama en de studenten hoe ik deze ideeën op een leuke manier kon uitwerken.
Dit proces verwerkten we in een spel: ‘Waar is Nancy?’, waarbij ik de centrale figuur ben.
Het volledige proces vind je in deze prezi:
https://prezi.com/vrjs0ha-j8ym/plan-p/?utm_campaign=share&utm_medium=copy
[/responsivevoice]